Riadenie rodinnej firmy a osobné vzťahy
Naše analytické a poradenské služby pomohli vyrásť
viac ako 100 firmám na celom Slovensku.
Stratégia, riadenie a procesy
Ľudské zdroje
Ekonomika, financie, dane a účtovníctvo
Grantové financovanie zámerov
Ziskovosť produktového portfólia
Marketing a budovanie značky
Obchod a predaj
Inovácie produktov, služieb a procesov
ESG reporting a výpočet uhlíkovej stopy
Špecifické právne záležitosti
Všetky referencie
Kontraktácia nového informačného systému na plánovanie logistiky
Východisková situácia
Prevádzkovateľ systému zberu obalov mal záujem o dodanie informačného systému na plánovanie logistiky, skladového hospodárstva, monitorovania balíkov, on-line prepojenia systému so zbernými automatmi a zbernými prevádzkami a prepojenia s internými systémami spoločnosti. Bolo potrebné vytvoriť riešenia na mieru, keďže na trhu neboli dostupné vhodné „ready made“ riešenia. Dodávateľ systému mal k dispozícii časť systému použiteľnú pre účely klienta a zároveň musel značnú časť systému vytvoriť podľa jeho požiadaviek. Klient potreboval s dodávateľom uzatvoriť zmluvu o dielo, na základe ktorej by došlo k zhotoveniu, dodaniu a nasadeniu informačného systému tak, aby boli pokryté autorské práva k informačnému systému, boli nastavené mechanizmy na prechod k inému dodávateľovi a zabránenie vendor lock-in, zabezpečené riadne a včasné plnenie a vynucovanie plnenia zo strany dodávateľa. Pre zabezpečenie servisu, podpory a rozvoja informačného systému potreboval klient zaviazať dodávateľa formou servisnej zmluvy, kde časť služieb poskytovali iné subjekty ako sám dodávateľ, pričom bolo potrebné pokryť možnosti prechodu na iného poskytovateľa služieb a zabezpečenie kontinuity poskytovania služieb. Klient zároveň potreboval dodať časť hardvéru na zaznamenávanie prijatých balíkov, na servis dodaného hardvéru, ktoré bolo potrebné náležite pokryť zmluvami.
Zobraziť riešeniePrevádzkovateľ systému zberu obalov mal záujem o dodanie informačného systému na plánovanie logistiky, skladového hospodárstva, monitorovania balíkov, on-line prepojenia systému so zbernými automatmi a zbernými prevádzkami a prepojenia s internými systémami spoločnosti. Bolo potrebné vytvoriť riešenia na mieru, keďže na trhu neboli dostupné vhodné „ready made“ riešenia. Dodávateľ systému mal k dispozícii časť systému použiteľnú pre účely klienta a zároveň musel značnú časť systému vytvoriť podľa jeho požiadaviek. Klient potreboval s dodávateľom uzatvoriť zmluvu o dielo, na základe ktorej by došlo k zhotoveniu, dodaniu a nasadeniu informačného systému tak, aby boli pokryté autorské práva k informačnému systému, boli nastavené mechanizmy na prechod k inému dodávateľovi a zabránenie vendor lock-in, zabezpečené riadne a včasné plnenie a vynucovanie plnenia zo strany dodávateľa. Pre zabezpečenie servisu, podpory a rozvoja informačného systému potreboval klient zaviazať dodávateľa formou servisnej zmluvy, kde časť služieb poskytovali iné subjekty ako sám dodávateľ, pričom bolo potrebné pokryť možnosti prechodu na iného poskytovateľa služieb a zabezpečenie kontinuity poskytovania služieb. Klient zároveň potreboval dodať časť hardvéru na zaznamenávanie prijatých balíkov, na servis dodaného hardvéru, ktoré bolo potrebné náležite pokryť zmluvami.
Riešenie nástupníctva v rodinnej firme
Východisková situácia
Majiteľ firmy sa snažil zapojiť synov do programu nástupníctva. Preto potreboval zanalyzovať ich predpoklady a identifikovať ich motiváciu.
Zobraziť riešenieMajiteľ firmy sa snažil zapojiť synov do programu nástupníctva. Preto potreboval zanalyzovať ich predpoklady a identifikovať ich motiváciu.
Chcem odovzdať upratanú firmu svojim deťom
Východisková situácia
Majiteľ firmy chce odovzdať firmu dieťaťu, ktoré už pracuje 6 rokov v rodinnej firme na manažérskej pozícii. Majiteľ je aktívny inovátor, no zároveň je unavený, direktívny a autonómny. Chce sa z firmy vysunúť a prenechať jej riadenie do 2 rokov, zároveň nenechá nástupcu rozhodovať, vchádza mu do rozhodnutí, nedôveruje nástupcovi, lebo má iný štýl riadenia a komunikácie, s ktorým majiteľ nesúhlasí. Majiteľ chce firmu nástupcovi odovzdať „upratanú“ podľa seba, nepýtajúc sa na názor nástupcu a nevťahujúc ho do procesov.
Zobraziť riešenieMajiteľ firmy chce odovzdať firmu dieťaťu, ktoré už pracuje 6 rokov v rodinnej firme na manažérskej pozícii. Majiteľ je aktívny inovátor, no zároveň je unavený, direktívny a autonómny. Chce sa z firmy vysunúť a prenechať jej riadenie do 2 rokov, zároveň nenechá nástupcu rozhodovať, vchádza mu do rozhodnutí, nedôveruje nástupcovi, lebo má iný štýl riadenia a komunikácie, s ktorým majiteľ nesúhlasí. Majiteľ chce firmu nástupcovi odovzdať „upratanú“ podľa seba, nepýtajúc sa na názor nástupcu a nevťahujúc ho do procesov.
Riešenie strachu majiteľa vybrať si len jedného nástupcu
Východisková situácia
Vysoký vek a zdravotné komplikácie majiteľa, ktorý vlastní viacero firiem a neskonsolidovaný majetok, sa stali motiváciou osloviť experta, aby mu pomohol čo najrýchlejšie spísať Rodinnú ústavu a nastaviť odovzdanie vlastníctva trom nástupcom pracujúcim vo firme (dvaja z toho sú vo firme len krátko a zoznamujú sa s ňou).
Zobraziť riešenieVysoký vek a zdravotné komplikácie majiteľa, ktorý vlastní viacero firiem a neskonsolidovaný majetok, sa stali motiváciou osloviť experta, aby mu pomohol čo najrýchlejšie spísať Rodinnú ústavu a nastaviť odovzdanie vlastníctva trom nástupcom pracujúcim vo firme (dvaja z toho sú vo firme len krátko a zoznamujú sa s ňou).
Zabezpečenie kontinuity privátnej spoločnosti po prekonaní krízového obdobia a odbremenenie majiteľov od riadiacich kompetencií
Východisková situácia
Majitelia potrebovali odbremeniť od riadiacich kompetencií a zabezpečiť kontinuitu firmy po prekonaní krízového obdobia.
Zobraziť riešenieMajitelia potrebovali odbremeniť od riadiacich kompetencií a zabezpečiť kontinuitu firmy po prekonaní krízového obdobia.
Nastavenie procesu generačnej výmeny
Východisková situácia
Nejasne rozdelené kompetencie a právomoci, slabá komunikácia, strata dôvery a túžba vybudovať dynastiu a pracovať spolu bolo hlavným motívom oslovenia experta, aby sa generačná výmena zrealizovala (podľa slov rodiny) úspešne a najmä rýchlo.
Zobraziť riešenieNejasne rozdelené kompetencie a právomoci, slabá komunikácia, strata dôvery a túžba vybudovať dynastiu a pracovať spolu bolo hlavným motívom oslovenia experta, aby sa generačná výmena zrealizovala (podľa slov rodiny) úspešne a najmä rýchlo.
Nastavenie štruktúry podnikania so zapojením kľúčových zamestnancov a zabezpečenie ochrany, efektívnej správy majetku a jeho pripravenosť na negatívne situácie
Východisková situácia
Zakladateľ mal dve spoločnosti, v rámci ktorých nebol správne diverzifikovaný majetok (kamenné prevádzky počas covid-19 krízy pripravil o zisk internetový obchod). Finančné toky medzi spoločnosťami boli nastavené neefektívne (nemalé daňové zaťaženie). So spoločníkom neboli právne záväzne nastavené vzťahy a kľúčoví zamestnanci plánovali pre nedostatok motivácie zo spoločnosti odísť. Okrem toho nemal majiteľ vyriešenú ochranu privátneho majetku a nastavené odovzdanie majetku - pre prípad negatívnych životných situácií (napr. choroba, rozvod či smrť).
Zobraziť riešenieZakladateľ mal dve spoločnosti, v rámci ktorých nebol správne diverzifikovaný majetok (kamenné prevádzky počas covid-19 krízy pripravil o zisk internetový obchod). Finančné toky medzi spoločnosťami boli nastavené neefektívne (nemalé daňové zaťaženie). So spoločníkom neboli právne záväzne nastavené vzťahy a kľúčoví zamestnanci plánovali pre nedostatok motivácie zo spoločnosti odísť. Okrem toho nemal majiteľ vyriešenú ochranu privátneho majetku a nastavené odovzdanie majetku - pre prípad negatívnych životných situácií (napr. choroba, rozvod či smrť).